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Airplane Design

항공기 트림탭 종류 중 Anti-servo tab

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아래 글에서 참고하여 작성

https://www.boldmethod.com/learn-to-fly/systems/4-types-of-trim-tabs/

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How The 4 Types Of Trim Tabs Work

Unless you're a professional weight-lifter, trim tabs are one of the best things on your airplane. So what are trim tabs? They're a secondary flight control surface that help you reduce (or eliminate) the need to place pressure on the yoke or rudder to kee

www.boldmethod.com:443

 

고정익 항공기에서 대표적으로 4가지 트림탭이 있다. 그 중에서 Anti-servo tab에 대해 소개해 보고자 한다.

수평미익을 움직여서 Pitching moment를 얻는 Stabilator가 올라가면 Antiservo tab은 Stabilator보다 더 큰 각도로 올라간다.

*출처: https://www.boldmethod.com/learn-to-fly/systems/4-types-of-trim-tabs/

그렇다면, 왜 Elevator 또는 Stabilator와 같은 방향으로 탭을 치는걸까? 

Stabilator 민감도를 줄여줌

만약에 Anti-servo tab이 없으면 Stabilator가 너무 민감해서 작은 조종간 움직임에도 큰 pitching moment가 주어질 수 있다. 그래서 Anti-servo tab을 이용하여 민감도를 줄여준다.

그러나, 이러한 장점에 반해 단점은, over-control이 쉽게 되게 되며, 항공기 기체에 over-stress가 가해지게 될 가능성이 높아진다.

*추가 참고 자료

https://studyflying.com/stabilator-with-antiservo-tab-vs-elevator-with-trim-tab/

 

Stabilator (with antiservo tab) vs Elevator (with trim tab) – ABCD.XXX

[Ref Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge, FAA-H-8083-25B Page 6-7] Stabilator is a one-piece horizontal stabilizer; Elevator is the movable control surface behind the horizontal stabilizer Stabilator’s control method is almost identical as th

studyflying.com

 

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