지난 포스팅에 이어 "Fatigue Evaluation of wing and associated structure on small airplanes, FAA, May 1973" 문서의 Section2. Fatigue Strength Evaluation에 대한 검토를 이어가 보겠다.
아래 글의 내용(출처는)은 아래 링크에 의해 작성됨
문서 링크(출처) : http://www.tc.faa.gov/its/worldpac/techrpt/afs120-73-2.pdf
<Section2. Fatigue strength evaluation>
1. 일반 사항
Under this procedure, conservative loading spectra are established, the mean fatigue life of the structure for the spectra is determined and a scatter factor is applied to the mean life to establish the safe life for the structure.
이 절차에 따라 보수적인 하중 스펙트럼을 설정하고, 스펙트럼에 대한 구조물의 평균 피로 수명을 결정하며, 구조물의 안전 수명을 설정하기 위해 평균 수명에 산란 계수를 적용한다.
Conservatism in the development of the loading spectra plus the use of the scatter factor is intended to assure that there is an extreamely low probability that any individual airplane will experience a loading spectrum in excess of its fatigue life for that spectrum.
*여기서 말하는 Spectrum은 단수, Spectra는 복수 (Spectrums로도 사용 가능)
2. 하중 스펙트라 (Loading Spectra)
(1) 정적하중 해석의 경우에는 하중의 크기만 요구되지만, 피로해석의 경우에는 하중의 크기와 주파수가 주어져야한다. 이 하중들은 일반적으로 항공기 무게중심(center of gravity)에서 측정된다.
- 하중의 종류는: 1)Flight loads, comprised of gust and maneuver occurrences 2) 지상-공중-지상(Ground-Air-Ground, GAG) 영향 3)택시 하중(Taxi load) 4)착륙 충격 하중들(Landing impact loads)
*위 1)에서 이야기하는 것이, '비행하중인데 돌풍과 기동의 발생으로 구성된 것을 포함하는 것'을 말하는지 (난 이게 맞는 것 같은데) 또는, '비행하중인데 돌풍과 기동 발생으로 구성된 것'인지는 추후 확인 후 수정 하겠음
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